fbpx

 Sklep internetowy lub strona internetowa dotycząca oferty produktów, lub usług to w dzisiejszych, mocno zdigitalizowanych czasach podstawa przetrwania na rynku. Wszak zgodnie z prognozami ekspertów ds. Marketingu, firmy, które nie promują się w internecie w ciągu 5 lat, znikną z rynku. Czy obecnie, bazując na stronie internetowej i mediach społecznościowych można odnieść sukces w sieci? Owszem można, pod warunkiem, że oba te obszary prowadzi się konsekwentnie i z pomysłem. Jeśli jednak działamy w branży, która ma mocną konkurencję, te zabiegi mogą nie być wystarczające, by zdobyć nowych klientów. W tej sytuacji świetnym pomysłem będzie stworzenie własnego bloga firmowego – przestrzeni w której możemy publikować wiedzę specjalistyczną, zainteresować klientów tekstami, stworzyć wartość dodaną do ich życia. 

Prowadzenie bloga firmowego – czy warto?

W obecnym świecie klienci to osoby mocno zorientowane na jakość, jak i weryfikację dostawców produktów i usług. Istotne jest, by w gąszczu ofert zainteresować klienta czymś, czego nie ma nasza konkurencja. Blog firmowy może stanowić właśnie tę przewagę, której nie ma nikt inny. Blog firmowy, prowadzony przez nas kształtuje w wyobraźni klienta lub odwiedzającego wizerunek eksperta w swojej dziedzinie. A jak wiadomo, każdy chce korzystać z usług firm, które charakteryzują się najwyższą jakością i wiedzą. Co więcej, oprócz budowania zaufania blogiem firmowy, ta forma komunikacji bardzo pozytywnie wpływa również na naszą pozycję w wyszukiwarce. Jak wiadomo, pozycjonowanie strony firmowej to skomplikowany i długotrwały proces. Poprzez stworzenie bloga, który wypełniony jest wartościową treścią, nasza strona zyskuje na znaczeniu i pnie się w górę w wynikach wyszukiwania. Prowadzenie bloga jest w końcu darmową reklamą naszych produktów i usług. Nie ma znaczenia, w jakiej branży działamy. Blog dla branży dekoracyjnej, blog dla branży odzieżowej czy zwykły blog dla sklepów internetowych – firma zajmująca się każdego rodzaju aktywnością zyska, publikując teksty na blogu firmowym. 

Blog dla sklepu internetowego – jak założyć?

Założenie bloga jest bardzo prostym procesem, który możemy zrobić samodzielnie w ciągu godziny. Obecnie na rynku dostępnych jest wiele darmowych edytorów, które możemy dowolnie dostosowywać pod względem kompozycji i grafiki naszego bloga firmowego. Konfiguracja naszego bloga zajmuje naprawdę niedużo czasu. Jeśli jednak chcemy postawić na profesjonalizm, możemy wykorzystać płatne edytory lub zlecić stworzenie bloga profesjonalistom.

Prowadzenie bloga firmowego – czy to trudne i pracochłonne zadanie? 

Prowadzenie bloga firmowego to łatwe zadanie, jednak by właściwie zbudować swoją markę i zwiększać zaufanie klientów, musi on być prowadzony regularnie. Każdy odwiedzający bloga musi odnieść wrażenie, że nie jest to strona wypełniona pustymi reklamami – to ma być miejsce, w którym otrzymamy konkretną darmową dawkę wiedzy, delikatnie i subtelnie przeplataną informacjami o naszych usługach. Jeśli zdecydujemy się na regularne publikowanie nowych wpisów, szybko zauważymy, jak bardzo wzrosną nasze zasięgi. 

Kiedy zainwestować w blog dla sklepu internetowego?

Każda pora jest dobra! Zwłaszcza, kiedy już wiesz, jak ważne jest to narzędzie. W ofercie naszej agencji znajdziesz liczne możliwości na zbudowanie wokół swojej firmy odpowiedniego wizerunku. Sprawdź naszą ofertę na prowadzenie bloga, bądź skontaktuj się z nami bezpośrednio przez formularz kontaktowy!