fbpx

Sprawdź nasz zbiór wskazówek dotyczących pisania treści SEO. Wszystko po to, aby Twoje treści były jeszcze lepsze, a sklep wyświetlał się wyżej w wynikach wyszukiwania. Dzięki nam napiszesz dobre teksty pod SEO i także pod użytkownika!

Twórz dobre teksty SEO dla swoich odbiorców

Nie bez powodu ta wskazówka dotycząca pisania SEO jest tak naprawdę najwłaściwsza i znajduje się na samym szczycie listy. Wydaje się to dość oczywiste, ale wiele sklepów internetowych dostarcza treści z niewłaściwych powodów. Pisz treści, które przemawiają do interesów Twojego rynku docelowego lub odpowiadają na potrzeby Twoich klientów. Nie wszystkie teksty muszą jednak dotyczyć Twojego produktu lub usługi, ale wszystkie powinny dotyczyć Twoje specyfiki branży. Tworząc dobre teksty SEO pamiętaj o tym, aby stawiać swoją firmę jako eksperta w swojej branży, pisząc przyjazne dla SEO treści, które są interesujące i pouczające. Na pewno powinieneś robić to znacznie lepiej niż Twoja konkurencja.

Utwórz dedykowanego bloga w sklepie i tam twórz dobre teksty SEO

Zwiększ ruch w swojej witrynie internetowej. Możesz tworzyć bloga także w domenie sklepu internetowego, ale i również jeśli chodzi o teksty SEO, możesz robić to w subdomenie. Pamiętaj o tworzeniu oryginalnych treści pod własną nazwą domeny. Oznacza to, że jeśli masz bloga, zrezygnuj z hostingu za pomocą WordPress lub Blogger. Za każdym razem, gdy chcesz zaprezentować różne oryginalne treści, takie jak filmy, infografiki lub wpisy stricte w formie tekstu, opublikuj je w odpowiednim miejscu.

Twórz odpowiednie nagłówki zgodnie z zasadami SEO

Masz bardzo małą ilość tekstu, aby wywrzeć bardzo duże wrażenie. Więc nie lekceważ potęgi skutecznego nagłówka! Pisz nagłówki, które są jasne, interesujące i wykorzystuj bogate słowa kluczowe. Oprócz świetnego nagłówka, upewnij się, że opisy w metatagach są interesujące i dokładniej omawiają temat Twojego artykułu. Pamiętaj, że w wynikach wyszukiwania pojawia się tytuł i metaopis. Możesz go ustawić automatycznie, albo wprowadzić ręcznie.

Używaj wyrażeń bogatych w słowa kluczowe SEO

Używaj trafnych, bogatych w słowa kluczowe fraz w nagłówkach, a także w treści, aby zarówno czytelnicy, jak i wyszukiwarki wiedzieli, o czym jest Twój post. Ale uwaga, zbyt wiele słów kluczowych nie tylko wyłączy czytelników, ale może skutkować karami w wyszukiwarkach za upychanie słów kluczowych. Używaj słów kluczowych w przemyślany i oszczędny sposób, zachowując bardziej naturalny charakter. Oprócz używania słów kluczowych w treści swojego tekstu, skorzystaj z tagów blogu, oznaczając kilka odpowiednich słów kluczowych dla każdego tekstu. Większość ogólnych blogów ma już wbudowane funkcje tagowania.

Osoba Wpisująca

Zadbaj o hierarchię nagłówków w tekstach

Treść Twojego posta może być świetna, ale można ją łatwo utracić w niezorganizowanym, nieefektywnym formacie. Podzielenie treści na mniejsze akapity z nagłówkami zapewnia łatwą lekturę, która utrzyma zaangażowanie czytelników. W przypadku wyszukiwarek kluczowa jest również organizacja zaplecza. Stosowanie odpowiedniej hierarchii nagłówków podczas oznaczania treści (H1 wykorzystaj dla tytułów, H2 dla śródtytułów) jest ważne, aby zachować dobrą strukturę artykułu.

Posiłkuj się odpowiednią grafiką i zadbaj o Social Media

Ulepsz swoje posty tematycznymi grafikami! Większość Twoich czytelników to wzrokowcy. Dodanie zdjęcia do posta na blogu może zrobić duże wrażenie. Propaguj treści za pomocą mediów społecznościowych. Media społecznościowe to potężne narzędzie, które może pomóc zwiększyć zasięg Twoich treści i promować udostępnianie. Publikuj każdy nowy artykuł w serwisach społecznościowych i na forach, używając interesujących opisów i wezwania do działania. Ponieważ siła mediów społecznościowych polega na udostępnianiu, ważne jest również, aby mieć przyciski udostępniania na każdym z postów na blogu. Jeśli chcesz mieć większą kontrolę nad wyświetlaniem linków, gdy są one udostępniane, wdrożenie kart Twittera dla Facebooka może przyspieszyć udostępniane linki i pomóc w uzyskaniu współczynników klikalności.

pisanie tekstów SEO

Zbuduj naturalny profil linkowania

Tworzenie linków przeszło długą drogę od czasów kupowania linków i farm linków, ale linki są nadal ważnym czynnikiem rankingowym dla SEO. Łączenie z własnymi artykułami lub witryną w poście zapewnia łącze z powrotem do Twojej witryny, jeśli artykuł zostanie odebrany przez inną witrynę. Jeśli wykazujesz się kreatywnością w przypadku innych rodzajów treści, takich jak infografiki i filmy, dodanie kodu osadzania w witrynie pomaga promować udostępnianie treści, a także dodaje łącze z powrotem do oryginalnego źródła. Tworzenie świetnych treści pomaga zwiększyć udostępnianie i prawdopodobieństwo, że inne witryny będą do nich linkować, więc dąż do jakości!

Pisz, analizuj, poprawiaj, powtórz!

Bądź na bieżąco z treściami przyjaznymi dla SEO, monitorując swoje wysiłki. Oficjalne narzędzie serwowane przez wyszukiwarkę Google czyli Google Analytics to bezpłatny sposób śledzenia wyświetleń strony i średniego czasu spędzanego na stronie. Te dwa wskaźniki podobnie jak liczba użytkowników powinny Cię najbardziej zainteresować. Sprawdź takie rzeczy, jak współczynnik odrzuceń i czas spędzony w witrynie, aby dowiedzieć się, jak użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną po wylądowaniu na treści. Jeśli zauważysz duży spadek oprócz niskiego średniego czasu spędzonego na stronie, oznacza to, że Twoja treść nie była związana z tym, czego szukali, lub, co gorsza, nie była interesująca. Przyjrzyj się też liczbie interakcji społecznościowych (udostępnienia, polubienia itp.), Aby zorientować się, jak wirusowość Twojego posta. Wystarczy spojrzeć na te proste wskaźniki, aby zorientować się, które elementy treści są dobrze odbierane i lubiane, dzięki czemu można odtworzyć tego typu treści w przyszłości.