fbpx

Co to jest treść SEO i dlaczego jest kluczowa jeśli chodzi o wzrost ruchu organicznego w Twoim sklepie internetowym? Większość osób prowadzących sklepów internetowych myśli o treściach na blogu, gdy słyszą hasła takie jak „SEO copywriting”. Treść SEO dotyczy każdej strony, której celem jest określone wyrażenie kluczowe. Jak dobrać słowa kluczowe AdWords i przy wykorzystaniu innych narzędzi?

Wybór fraz kluczowych SEO

Oznacza to, że „treść SEO” odnosi się do stron lokalnych, stron kategorii, stron produktów, postów na blogu i wielu innych. Rozróżnienie tego jest ważne, ponieważ tworzenie skutecznych treści SEO nie zawsze polega na pisaniu artykułów na daną liczbę znaków.

Zasada treści 80/20 przy tworzeniu treści SEO

Mówi się, że 80% twoich treści powinno być skierowanych na określone wyrażenie kluczowe, a 20% tworzonych tekstów czy to na bloga, kategorie czy produkty powinno być zaprojektowane jako treść do udostępnienia. Dobra wiadomość jest taka, że ​​te dwa rodzaje treści nie muszą się wzajemnie wykluczać. Oznacza to, że możesz tworzyć treści kierowane na słowa kluczowe, które przede wszystkim działają.

Proces tworzenia treści SEO

Proces tworzenia skutecznej treści kierowanej na słowa kluczowe można podzielić na kilka etapów. Po pierwsze znajdź swoje słowa kluczowe. Drugą czynnością w kolejności to kwalifikacja słów kluczowych i podział na kategorie. Wybierz słowa kluczowe na podstawie analizy konkurencji, przy wykorzystaniu narzędzi takich jak Semstorm czy Senuto. Dalej określ strategię tworzenia contentu czyli stwórz swoją własną strategię dotyczącą treści. Teraz konkret, czyli stwórz treść. W kolejnym kroku, po kilku dniach będzie jej optymalizacja na podstawie danych z Google Search Console czy innych narzędzi, które wykorzystujesz. Proces ten należy powtarzać praktycznie bez górnej granicy, w celu dostarczania ciekawego contentu dla potencjalnych użytkowników.

Te kroki mogą wydawać się trudne, ale w każdym z nich znajduje się wiele potencjału. Nie chcesz tworzyć treści na własną rękę? Skorzystaj z naszej oferty tworzenia treści i zleć to zadanie nam!

Znajdź swoje słowa kluczowe, które wygenerują ruch

Zaleca się budować swoją własną bazę danych słów kluczowych, która składać się będzie z co najmniej 100 słów kluczowych. Oczywiście im więcej słów kluczowych wybierzesz, tym lepiej. Kluczową kwestią jest to, aby pamiętać, że to bardzo szeroka baza i raczej nie będziesz wszystkich słów potrzebował. Nie będziesz kierować reklam na każde znalezione słowo kluczowe, ponieważ niektóre mogą się nie sprawdzać, bądź nie przynosić zadowalających efektów. Mogą też być zbyt konkurencyjne.

1. Wielkość wyszukiwania

Liczba wyszukiwań, która pokazuje się w Planerze Słów Kluczowych Google to najpopularniejsza metoda kwalifikowania słów kluczowych oraz sprawdzania, które frazy są godne polecenia.

To proste. Problem w tym, że większość osób się tutaj zatrzymuje. Wszystkie decyzje podejmują na podstawie tego, ile lub jak mało wyszukiwań uzyskuje słowo kluczowe. To błąd, ponieważ wiele słów kluczowych może nie mieć liczby wyszukiwań, ale mogą być kwalifikowane w inny sposób.

2. Trendy dotyczące produktu / usługi

Zdecydowanie zalecamy skorzystanie z Trendów Google, aby zobaczyć, jak Twoje słowa kluczowe zmieniają się w czasie.

W idealnym świecie kierowałbyś tylko te słowa kluczowe, które zyskują na popularności. Nie zawsze jest to możliwe. Należy również pamiętać, że Trendy Google to dodatkowe narzędzie w procesie kwalifikacji słów kluczowych.

3. Zaangażowanie użytkownika

Chociaż liczba wyszukiwań jest świetnym wyznacznikiem, zaangażowanie użytkowników jest bardziej rozpowszechnione. Dowiedz się, które tematy generują najwięcej wyświetleń, komentarzy i zaangażowania. Wszystkie te sygnały użytkownika będą dla Ciebie dobrą informacją na przyszłość.

Załóżmy na przykład, że chcesz kierować reklamy na słowo kluczowe „sklep z meblami”. Już ustaliłeś, jaki jest wolumen wyszukiwania, ale chcesz zakwalifikować się dalej. Po prostu skopiuj frazę kluczową i skorzystaj z funkcji wyszukiwania na przykład na Facebooku. Sprawdź, czy ten temat cieszy się popularnością wśród grup i stron oraz komentarzy.

Możesz także skorzystać z Google, aby szybko ocenić zaangażowanie użytkowników w te tematy, używając prostego ciągu wyszukiwania, takiego jak „sklep z meblami” czy „meble sklep”.

Głównym zadaniem jest szukanie sygnałów użytkowników, gdy liczba wyszukiwań nie jest widoczna.

Teksty do sklepów internetowych – co jeśli nie masz czasu?

Zastanawiasz się jak tworzyć treść na stronę WWW, bądź angażujące teksty blogowe dla sklepu internetowego? Odwiedź naszą zakładkę kontakt, a my odezwiemy się do Ciebie jeszcze w ten sam dzień!