fbpx
Skuteczna optymalizacja pod kątem wyszukiwarki Google – zrealizuj swoje cele sprzedażowe!

Skuteczna optymalizacja pod kątem wyszukiwarki Google – zrealizuj swoje cele sprzedażowe!

Wpływ poprawy pozycji w rankingu wyszukiwarek na Twój ogólny sukces nie jest tajemnicą, jeśli jesteś już doświadczonym webmasterem. W tym artykule znajdziesz strategie, które możesz zastosować, aby zwiększyć swoją pozycję w wyszukiwaniu.

silver iMac near iPhone on brown wooden table

Pierwszą rzeczą, którą powinieneś zrobić, to wiedzieć, jak działa optymalizacja pod kątem wyszukiwarek. Byłoby idealnie, gdyby ludzie mogli decydować o rankingu witryny. Prawda jest taka, że ​​to po prostu niewykonalne. Dlatego do wykonania zadania wykorzystywany jest zestaw równań i złożony algorytm komputerowy. Celem optymalizacji pod kątem wyszukiwarek jest uzyskanie lepszej pozycji w wyszukiwarkach poprzez opracowanie treści witryny, na którą reaguje algorytm.

Jak działa wyszukiwarka Google?

Wyszukiwarki pozycjonują Twoją witrynę w wynikach wyszukiwania na podstawie kilku kluczowych czynników. Niezbędne jest uwzględnienie słów kluczowych we wszystkich tytułach i nagłówkach. Uwzględnione są pomiary aktywności, a także linki w Twojej witrynie i prowadzące do niej.

Osiągnięcie wyższej pozycji w wyszukiwarce wymaga czasu i cierpliwości, ale warto. Optymalizując wszystko, co możesz w układzie i projekcie swojej witryny, możesz zaspokoić potrzeby komputerów odpowiedzialnych za te rankingi. Upewnij się, że w tekście witryny, a także w tytułach i nagłówkach znajduje się dużo słów kluczowych. Dzięki temu wyszukiwarki rozpoznają Twoją witrynę jako odpowiednią dla wybranych słów kluczowych.

Jak poprawić widoczność strony w Google?

Istnieją inne sposoby na poprawienie rankingu w wyszukiwarce niż kupowanie wyższych, polecanych linków. Zakup „sponsorowanych” linków w wyszukiwarce może być niezwykle kosztowny. Wiele małych firm nie może sobie na to pozwolić, a wyniki nie zawsze są zgodne z oczekiwaniami.

man holding tablet computer

Chociaż słowa kluczowe są skutecznym narzędziem do optymalizacji witryny, nie jest to jedyne narzędzie. Linki to kolejna rzecz. Powinieneś spróbować połączyć ze sobą strony w swojej witrynie. Ponadto możesz linkować do innych stron internetowych i poprosić ich o zwrócenie przysługi.

Musisz być w stanie przyciągnąć na swoją stronę zainteresowanych konsumentów, a nie byle kogo. Ten typ konsumenta jest szczególnie zainteresowany Twoim produktem. W rezultacie jest znacznie bardziej prawdopodobne, że faktycznie dokona zakupu niż ktoś, kto właśnie zdarzył się przypadkowo na Twojej stronie. Musisz jednak zdawać sobie sprawę z tego, w jaki sposób wyszukują produkty i jakich słów kluczowych używają, aby przyciągnąć ich uwagę. Reklamuj się także we właściwych miejscach.

Marketing internetowy to podstawa

Każdy dobry biznes potrzebuje dobrze rozwiniętej strony internetowej. Strona internetowa ma kluczowe znaczenie dla sukcesu Twojej firmy, zwłaszcza jeśli sprzedaż jest główną częścią Twojej firmy lub często zależy Ci na pozyskiwaniu nowych klientów. Spróbuj skorzystać z tych wskazówek, aby ulepszyć swoją witrynę.

Jak tworzyć dobre teksty SEO?

Jak tworzyć dobre teksty SEO?

Sprawdź nasz zbiór wskazówek dotyczących pisania treści SEO. Wszystko po to, aby Twoje treści były jeszcze lepsze, a sklep wyświetlał się wyżej w wynikach wyszukiwania. Dzięki nam napiszesz dobre teksty pod SEO i także pod użytkownika!

Twórz dobre teksty SEO dla swoich odbiorców

Nie bez powodu ta wskazówka dotycząca pisania SEO jest tak naprawdę najwłaściwsza i znajduje się na samym szczycie listy. Wydaje się to dość oczywiste, ale wiele sklepów internetowych dostarcza treści z niewłaściwych powodów. Pisz treści, które przemawiają do interesów Twojego rynku docelowego lub odpowiadają na potrzeby Twoich klientów. Nie wszystkie teksty muszą jednak dotyczyć Twojego produktu lub usługi, ale wszystkie powinny dotyczyć Twoje specyfiki branży. Tworząc dobre teksty SEO pamiętaj o tym, aby stawiać swoją firmę jako eksperta w swojej branży, pisząc przyjazne dla SEO treści, które są interesujące i pouczające. Na pewno powinieneś robić to znacznie lepiej niż Twoja konkurencja.

Utwórz dedykowanego bloga w sklepie i tam twórz dobre teksty SEO

Zwiększ ruch w swojej witrynie internetowej. Możesz tworzyć bloga także w domenie sklepu internetowego, ale i również jeśli chodzi o teksty SEO, możesz robić to w subdomenie. Pamiętaj o tworzeniu oryginalnych treści pod własną nazwą domeny. Oznacza to, że jeśli masz bloga, zrezygnuj z hostingu za pomocą WordPress lub Blogger. Za każdym razem, gdy chcesz zaprezentować różne oryginalne treści, takie jak filmy, infografiki lub wpisy stricte w formie tekstu, opublikuj je w odpowiednim miejscu.

Twórz odpowiednie nagłówki zgodnie z zasadami SEO

Masz bardzo małą ilość tekstu, aby wywrzeć bardzo duże wrażenie. Więc nie lekceważ potęgi skutecznego nagłówka! Pisz nagłówki, które są jasne, interesujące i wykorzystuj bogate słowa kluczowe. Oprócz świetnego nagłówka, upewnij się, że opisy w metatagach są interesujące i dokładniej omawiają temat Twojego artykułu. Pamiętaj, że w wynikach wyszukiwania pojawia się tytuł i metaopis. Możesz go ustawić automatycznie, albo wprowadzić ręcznie.

Używaj wyrażeń bogatych w słowa kluczowe SEO

Używaj trafnych, bogatych w słowa kluczowe fraz w nagłówkach, a także w treści, aby zarówno czytelnicy, jak i wyszukiwarki wiedzieli, o czym jest Twój post. Ale uwaga, zbyt wiele słów kluczowych nie tylko wyłączy czytelników, ale może skutkować karami w wyszukiwarkach za upychanie słów kluczowych. Używaj słów kluczowych w przemyślany i oszczędny sposób, zachowując bardziej naturalny charakter. Oprócz używania słów kluczowych w treści swojego tekstu, skorzystaj z tagów blogu, oznaczając kilka odpowiednich słów kluczowych dla każdego tekstu. Większość ogólnych blogów ma już wbudowane funkcje tagowania.

Osoba Wpisująca

Zadbaj o hierarchię nagłówków w tekstach

Treść Twojego posta może być świetna, ale można ją łatwo utracić w niezorganizowanym, nieefektywnym formacie. Podzielenie treści na mniejsze akapity z nagłówkami zapewnia łatwą lekturę, która utrzyma zaangażowanie czytelników. W przypadku wyszukiwarek kluczowa jest również organizacja zaplecza. Stosowanie odpowiedniej hierarchii nagłówków podczas oznaczania treści (H1 wykorzystaj dla tytułów, H2 dla śródtytułów) jest ważne, aby zachować dobrą strukturę artykułu.

Posiłkuj się odpowiednią grafiką i zadbaj o Social Media

Ulepsz swoje posty tematycznymi grafikami! Większość Twoich czytelników to wzrokowcy. Dodanie zdjęcia do posta na blogu może zrobić duże wrażenie. Propaguj treści za pomocą mediów społecznościowych. Media społecznościowe to potężne narzędzie, które może pomóc zwiększyć zasięg Twoich treści i promować udostępnianie. Publikuj każdy nowy artykuł w serwisach społecznościowych i na forach, używając interesujących opisów i wezwania do działania. Ponieważ siła mediów społecznościowych polega na udostępnianiu, ważne jest również, aby mieć przyciski udostępniania na każdym z postów na blogu. Jeśli chcesz mieć większą kontrolę nad wyświetlaniem linków, gdy są one udostępniane, wdrożenie kart Twittera dla Facebooka może przyspieszyć udostępniane linki i pomóc w uzyskaniu współczynników klikalności.

pisanie tekstów SEO

Zbuduj naturalny profil linkowania

Tworzenie linków przeszło długą drogę od czasów kupowania linków i farm linków, ale linki są nadal ważnym czynnikiem rankingowym dla SEO. Łączenie z własnymi artykułami lub witryną w poście zapewnia łącze z powrotem do Twojej witryny, jeśli artykuł zostanie odebrany przez inną witrynę. Jeśli wykazujesz się kreatywnością w przypadku innych rodzajów treści, takich jak infografiki i filmy, dodanie kodu osadzania w witrynie pomaga promować udostępnianie treści, a także dodaje łącze z powrotem do oryginalnego źródła. Tworzenie świetnych treści pomaga zwiększyć udostępnianie i prawdopodobieństwo, że inne witryny będą do nich linkować, więc dąż do jakości!

Pisz, analizuj, poprawiaj, powtórz!

Bądź na bieżąco z treściami przyjaznymi dla SEO, monitorując swoje wysiłki. Oficjalne narzędzie serwowane przez wyszukiwarkę Google czyli Google Analytics to bezpłatny sposób śledzenia wyświetleń strony i średniego czasu spędzanego na stronie. Te dwa wskaźniki podobnie jak liczba użytkowników powinny Cię najbardziej zainteresować. Sprawdź takie rzeczy, jak współczynnik odrzuceń i czas spędzony w witrynie, aby dowiedzieć się, jak użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną po wylądowaniu na treści. Jeśli zauważysz duży spadek oprócz niskiego średniego czasu spędzonego na stronie, oznacza to, że Twoja treść nie była związana z tym, czego szukali, lub, co gorsza, nie była interesująca. Przyjrzyj się też liczbie interakcji społecznościowych (udostępnienia, polubienia itp.), Aby zorientować się, jak wirusowość Twojego posta. Wystarczy spojrzeć na te proste wskaźniki, aby zorientować się, które elementy treści są dobrze odbierane i lubiane, dzięki czemu można odtworzyć tego typu treści w przyszłości.

Jak dobrać słowa kluczowe AdWords, Google Ads i nie tylko! Poradnik

Jak dobrać słowa kluczowe AdWords, Google Ads i nie tylko! Poradnik

Co to jest treść SEO i dlaczego jest kluczowa jeśli chodzi o wzrost ruchu organicznego w Twoim sklepie internetowym? Większość osób prowadzących sklepów internetowych myśli o treściach na blogu, gdy słyszą hasła takie jak „SEO copywriting”. Treść SEO dotyczy każdej strony, której celem jest określone wyrażenie kluczowe. Jak dobrać słowa kluczowe AdWords i przy wykorzystaniu innych narzędzi?

Wybór fraz kluczowych SEO

Oznacza to, że „treść SEO” odnosi się do stron lokalnych, stron kategorii, stron produktów, postów na blogu i wielu innych. Rozróżnienie tego jest ważne, ponieważ tworzenie skutecznych treści SEO nie zawsze polega na pisaniu artykułów na daną liczbę znaków.

Zasada treści 80/20 przy tworzeniu treści SEO

Mówi się, że 80% twoich treści powinno być skierowanych na określone wyrażenie kluczowe, a 20% tworzonych tekstów czy to na bloga, kategorie czy produkty powinno być zaprojektowane jako treść do udostępnienia. Dobra wiadomość jest taka, że ​​te dwa rodzaje treści nie muszą się wzajemnie wykluczać. Oznacza to, że możesz tworzyć treści kierowane na słowa kluczowe, które przede wszystkim działają.

Proces tworzenia treści SEO

Proces tworzenia skutecznej treści kierowanej na słowa kluczowe można podzielić na kilka etapów. Po pierwsze znajdź swoje słowa kluczowe. Drugą czynnością w kolejności to kwalifikacja słów kluczowych i podział na kategorie. Wybierz słowa kluczowe na podstawie analizy konkurencji, przy wykorzystaniu narzędzi takich jak Semstorm czy Senuto. Dalej określ strategię tworzenia contentu czyli stwórz swoją własną strategię dotyczącą treści. Teraz konkret, czyli stwórz treść. W kolejnym kroku, po kilku dniach będzie jej optymalizacja na podstawie danych z Google Search Console czy innych narzędzi, które wykorzystujesz. Proces ten należy powtarzać praktycznie bez górnej granicy, w celu dostarczania ciekawego contentu dla potencjalnych użytkowników.

Te kroki mogą wydawać się trudne, ale w każdym z nich znajduje się wiele potencjału. Nie chcesz tworzyć treści na własną rękę? Skorzystaj z naszej oferty tworzenia treści i zleć to zadanie nam!

Znajdź swoje słowa kluczowe, które wygenerują ruch

Zaleca się budować swoją własną bazę danych słów kluczowych, która składać się będzie z co najmniej 100 słów kluczowych. Oczywiście im więcej słów kluczowych wybierzesz, tym lepiej. Kluczową kwestią jest to, aby pamiętać, że to bardzo szeroka baza i raczej nie będziesz wszystkich słów potrzebował. Nie będziesz kierować reklam na każde znalezione słowo kluczowe, ponieważ niektóre mogą się nie sprawdzać, bądź nie przynosić zadowalających efektów. Mogą też być zbyt konkurencyjne.

1. Wielkość wyszukiwania

Liczba wyszukiwań, która pokazuje się w Planerze Słów Kluczowych Google to najpopularniejsza metoda kwalifikowania słów kluczowych oraz sprawdzania, które frazy są godne polecenia.

To proste. Problem w tym, że większość osób się tutaj zatrzymuje. Wszystkie decyzje podejmują na podstawie tego, ile lub jak mało wyszukiwań uzyskuje słowo kluczowe. To błąd, ponieważ wiele słów kluczowych może nie mieć liczby wyszukiwań, ale mogą być kwalifikowane w inny sposób.

2. Trendy dotyczące produktu / usługi

Zdecydowanie zalecamy skorzystanie z Trendów Google, aby zobaczyć, jak Twoje słowa kluczowe zmieniają się w czasie.

W idealnym świecie kierowałbyś tylko te słowa kluczowe, które zyskują na popularności. Nie zawsze jest to możliwe. Należy również pamiętać, że Trendy Google to dodatkowe narzędzie w procesie kwalifikacji słów kluczowych.

3. Zaangażowanie użytkownika

Chociaż liczba wyszukiwań jest świetnym wyznacznikiem, zaangażowanie użytkowników jest bardziej rozpowszechnione. Dowiedz się, które tematy generują najwięcej wyświetleń, komentarzy i zaangażowania. Wszystkie te sygnały użytkownika będą dla Ciebie dobrą informacją na przyszłość.

Załóżmy na przykład, że chcesz kierować reklamy na słowo kluczowe „sklep z meblami”. Już ustaliłeś, jaki jest wolumen wyszukiwania, ale chcesz zakwalifikować się dalej. Po prostu skopiuj frazę kluczową i skorzystaj z funkcji wyszukiwania na przykład na Facebooku. Sprawdź, czy ten temat cieszy się popularnością wśród grup i stron oraz komentarzy.

Możesz także skorzystać z Google, aby szybko ocenić zaangażowanie użytkowników w te tematy, używając prostego ciągu wyszukiwania, takiego jak „sklep z meblami” czy „meble sklep”.

Głównym zadaniem jest szukanie sygnałów użytkowników, gdy liczba wyszukiwań nie jest widoczna.

Teksty do sklepów internetowych – co jeśli nie masz czasu?

Zastanawiasz się jak tworzyć treść na stronę WWW, bądź angażujące teksty blogowe dla sklepu internetowego? Odwiedź naszą zakładkę kontakt, a my odezwiemy się do Ciebie jeszcze w ten sam dzień!

Czy blog zwiększa sprzedaż? Sprawdź jak założyć bloga dla swojego sklepu internetowego!

Czy blog zwiększa sprzedaż? Sprawdź jak założyć bloga dla swojego sklepu internetowego!

Zwiększenie sprzedaży i zbudowanie renomy firmy w Internecie wymaga dużo czasu i poświęcenia. Wymaga to odpowiedniej strategii marketingowej, która ułatwi dotarcie do potencjalnych klientów i pomoże budować coraz pewniejszą pozycję na rynku. Zwiększenie popytu na swoje usługi lub dobra, zbudowanie opinii eksperta i poznanie problemów swoich klientów, może zapewnić blog firmowy, dlatego warto rozważyć jego stworzenie i regularne prowadzenie. Każdy kto ma wątpliwości związane z efektywnością zwiększenia sprzedaży poprzez bloga, powinien przeczytać ten artykuł.

Jak założyć bloga firmowego?

Istnieją strony internetowe, dzięki którym założenie bloga jest bardzo proste i nie wymaga dużo czasu. By zacząć blogowanie, warto rozważyć skorzystanie z usług takich stron jak WordPress lub Wix. W przypadku bloga firmowego, ważny jest profesjonalny wygląd z własną domeną, który przyciągnie uwagę klientów. Trzeba pamiętać, że blog firmowy zakłada się w celach zarobkowych, więc warto pomyśleć o dużej przestrzeni transferu, na której będzie można umieszczać posty lub filmy. 

Zakładając blog firmowy, trzeba na samym początku wykluczyć założenie darmowej domeny, ponieważ uniemożliwia ona połączenie się ze stroną wszystkim odwiedzającym. Ponadto, darmowe blogi nie posiadają dodatkowych narzędzi optymalizujących i przyśpieszających jego działanie, co może powodować jego spowolnione działanie i brak satysfakcji z jego użytkowania. Następną ważną rzeczą, którą można nabyć wybierając płatny hosting jest zapewnienie bezpieczeństwa dzięki dodatkom i zaporom o działaniu antywirusowym i antyspamowym. Warto mieć na uwadze, że zainteresowanie stroną zmniejszy się, jeśli będzie ona narażona na ataki hakerów wykradających dane osobowe. 

Czy warto prowadzić bloga firmowego?

Regularnie prowadzony i aktualizowany blog jest chętniej wybierany przez filtry wyszukiwarki Google, który promuje strony o świeżej zawartości. Im większa merytoryka pisanych artykułów i większa zawartość słów kluczowych, tym wyższa pozycja w rankingach, co niemal natychmiastowo przekłada się na zwiększenie ruchu na stronie. 

Jeśli udało się zachęcić klienta do wejścia na stronę, to został wykonany pierwszy krok owocujący skuteczną sprzedażą. Od tego momentu, pojawia się wiele możliwości, dzięki którym można zainteresować odwiedzającego oferowanymi produktami. Zdarza się, że niektóre osoby szukają fachowej pomocy, która pomoże rozwiązać im jakiś problem. W tym celu warto dowiedzieć się, jak pisać poradniki, które nie tylko pozwolą zbadać zapotrzebowanie rynku, ale również pomogą zbudować opinię eksperta. Klienci pod postami często zostawiają komentarze, w których zadają pytania, co daje możliwość budowania z nimi pozytywnych relacji. Ponadto, rzetelna konwersacja z klientem sprawi, że chętniej skorzysta z proponowanych usług i bardzo prawdopodobne jest to, że w przyszłości wróci po więcej.

Blog dla sklepów internetowych może pełnić funkcje urozmaiconego opisu sprzedawanego produktu. Zamiast podawania suchych danych technicznych lub parametrów, można napisać coś o jego zastosowaniu, pochodzeniu lub procesie jego stworzenia. Na przykład blog dla branży odzieżowej produkujący ubrania z recyklingu może opisać sposób produkcji plecaków z butelek plastikowych lub proces rozpuszczania włókien celulozowych za pomocą chemii organicznej.

Podsumowanie:

Za prowadzeniem bloga internetowego przemawiają twarde argumenty dodatkowo poparte Polskimi Badaniami Internetu. Były one przeprowadzone w lipcu 2017 roku i na ich podstawie odnotowano 27 milionów internautów, wśród których znajdują się potencjalni klienci. Warto pamiętać, że popularność Internetu nieustannie wzrasta ze względu na obecną sytuację epidemiologiczną i nakaz nieopuszczania domu bez konkretnej przyczyny. Dlatego, prowadzenie bloga firmowego do doskonały sposób na pomnożenie dochodów każdej firmy niezależnie od branży. Należy pamiętać, że każdemu blogowi firmowemu powinno zapewnić się zastrzyk świeżej, niegołosłownej zawartości.

Poszukujesz wsparcia w zakresie prowadzenia bloga firmowego? Sprawdź naszą ofertę na prowadzenie bloga i skontaktuj się z nami wypełniając formularz kontaktowy!

Prowadzenie bloga firmowego – dlaczego warto?

Prowadzenie bloga firmowego – dlaczego warto?

 Sklep internetowy lub strona internetowa dotycząca oferty produktów, lub usług to w dzisiejszych, mocno zdigitalizowanych czasach podstawa przetrwania na rynku. Wszak zgodnie z prognozami ekspertów ds. Marketingu, firmy, które nie promują się w internecie w ciągu 5 lat, znikną z rynku. Czy obecnie, bazując na stronie internetowej i mediach społecznościowych można odnieść sukces w sieci? Owszem można, pod warunkiem, że oba te obszary prowadzi się konsekwentnie i z pomysłem. Jeśli jednak działamy w branży, która ma mocną konkurencję, te zabiegi mogą nie być wystarczające, by zdobyć nowych klientów. W tej sytuacji świetnym pomysłem będzie stworzenie własnego bloga firmowego – przestrzeni w której możemy publikować wiedzę specjalistyczną, zainteresować klientów tekstami, stworzyć wartość dodaną do ich życia. 

Prowadzenie bloga firmowego – czy warto?

W obecnym świecie klienci to osoby mocno zorientowane na jakość, jak i weryfikację dostawców produktów i usług. Istotne jest, by w gąszczu ofert zainteresować klienta czymś, czego nie ma nasza konkurencja. Blog firmowy może stanowić właśnie tę przewagę, której nie ma nikt inny. Blog firmowy, prowadzony przez nas kształtuje w wyobraźni klienta lub odwiedzającego wizerunek eksperta w swojej dziedzinie. A jak wiadomo, każdy chce korzystać z usług firm, które charakteryzują się najwyższą jakością i wiedzą. Co więcej, oprócz budowania zaufania blogiem firmowy, ta forma komunikacji bardzo pozytywnie wpływa również na naszą pozycję w wyszukiwarce. Jak wiadomo, pozycjonowanie strony firmowej to skomplikowany i długotrwały proces. Poprzez stworzenie bloga, który wypełniony jest wartościową treścią, nasza strona zyskuje na znaczeniu i pnie się w górę w wynikach wyszukiwania. Prowadzenie bloga jest w końcu darmową reklamą naszych produktów i usług. Nie ma znaczenia, w jakiej branży działamy. Blog dla branży dekoracyjnej, blog dla branży odzieżowej czy zwykły blog dla sklepów internetowych – firma zajmująca się każdego rodzaju aktywnością zyska, publikując teksty na blogu firmowym. 

Blog dla sklepu internetowego – jak założyć?

Założenie bloga jest bardzo prostym procesem, który możemy zrobić samodzielnie w ciągu godziny. Obecnie na rynku dostępnych jest wiele darmowych edytorów, które możemy dowolnie dostosowywać pod względem kompozycji i grafiki naszego bloga firmowego. Konfiguracja naszego bloga zajmuje naprawdę niedużo czasu. Jeśli jednak chcemy postawić na profesjonalizm, możemy wykorzystać płatne edytory lub zlecić stworzenie bloga profesjonalistom.

Prowadzenie bloga firmowego – czy to trudne i pracochłonne zadanie? 

Prowadzenie bloga firmowego to łatwe zadanie, jednak by właściwie zbudować swoją markę i zwiększać zaufanie klientów, musi on być prowadzony regularnie. Każdy odwiedzający bloga musi odnieść wrażenie, że nie jest to strona wypełniona pustymi reklamami – to ma być miejsce, w którym otrzymamy konkretną darmową dawkę wiedzy, delikatnie i subtelnie przeplataną informacjami o naszych usługach. Jeśli zdecydujemy się na regularne publikowanie nowych wpisów, szybko zauważymy, jak bardzo wzrosną nasze zasięgi. 

Kiedy zainwestować w blog dla sklepu internetowego?

Każda pora jest dobra! Zwłaszcza, kiedy już wiesz, jak ważne jest to narzędzie. W ofercie naszej agencji znajdziesz liczne możliwości na zbudowanie wokół swojej firmy odpowiedniego wizerunku. Sprawdź naszą ofertę na prowadzenie bloga, bądź skontaktuj się z nami bezpośrednio przez formularz kontaktowy!

Jak założyć Google Analytics dla sklepu internetowego?

Jak założyć Google Analytics dla sklepu internetowego?

Jak założyć Google Analytics dla sklepu internetowego?

Google Analytics to najbardziej zaawansowane i bezpłatne narzędzie umożliwiające skuteczne analizowanie zebranych danych dotyczących domeny. W tym wypadku Twojego sklepu internetowego. W jaki sposób wykorzystać w pełni wszystkie funkcjonalności, jakie oferuje narzędzie Google Analytics i jak w paru prostych krokach przeanalizować najistotniejsze wskaźniki skuteczności? Sprawdź!

Konfiguracja Google Analytics w sklepach internetowych

Google Analytics to bezpłatne narzędzie umożliwiające analizowanie ruchu, który znajduje się na Twojej stronie. Jest to narzędzie, które jest kluczowe także pod kątem analizy kampanii Google Ads, gdzie sukcesywnie połączone konto daje o wiele więcej danych na przykład o wartości wygenerowanych konwersji.

Jak założyć Google Analytics

1. Po przejściu na oficjalną stronę Google Analytics – https://analytics.google.com/analytics/web/ – należy zarejestrować się korzystając z adresu e-mail w domenie Google (z końcówką @gmail.com, bądź dowolną w przypadku korzystania z G-suite.

2. Zakładka Informacje o śledzeniu i Kod śledzenia powinny Ciebie zainteresować w pierwszej kolejności. Po uzyskaniu indywidualnego kodu śledzenia możesz powinieneś wkleić go na każdej podstronie w swoim sklepie internetowym, w sekcji HEAD.

3. Dodatkowym krokiem jest przejście do Ustawień i dalej -> Zarządzanie Użytkownikami konta. W tym miejscu można nadać uprawnienia na przykład współpracującej agencji SEO/SEM, bądź pracownikom.

4. Po krótkiej weryfikacji narzędzie powinno być odpowiednio skonfigurowane i powinno rozpocząć zbieranie danych:

Konfiguracja Google Analytics dla sklepu internetowego

Pamiętajmy, że jest to dopiero pierwszy krok w drodze do rozszerzenia swoich możliwości analitycznych pod kątem sklepu internetowego. Sprawdź także nasze pozostałe poradniki, aby przede wszystkim dowiadywać się więcej o swoich klientach i potencjalnych klientach!

Jeśli poszukujesz wsparcia w zakresie konfiguracji Google Analytics i zainteresował Cię temat content marketingu dla sklepów internetowych skorzystaj z formularza kontaktowego, bądź napisz bezpośrednio na adres kasia@kivi-studio.pl!

Content marketing przykłady – sprawdź jak tworzyć opisy kategorii!

Content marketing przykłady – sprawdź jak tworzyć opisy kategorii!

Content is the king – to slogan, który powtarzany jest od dobrych kilkunastu miesięcy. Mniej więcej wtedy, kiedy algorytmy Google zaczęły wyłapywać i co najważniejsze premiować sklepy internetowe i strony, na których znajdowała się unikalna i ciekawa dla użytkownika treść. Treść w sklepie internetowym od tamtego czasu stanowiła filar skutecznych działań marketingowych w obrębie sklepu.

Wykorzystanie treści w sklepie internetowym

Treść dla sklepów i stron internetowych jest kluczowym elementem branym pod uwagę przez wyszukiwarki. Czynników rankingowych jest jednak zdecydowanie więcej, jednak marketing treści należy do tych łatwiejszych do opanowania przez właścicieli sklepów internetowych oraz działu marketingu.

Opisy kategorii w sklepach internetowych – dlaczego mają spore znaczenie?

Kategoria to miejsce docelowe dla reklam czy działań marketingowych mających na celu zwiększenie sprzedaży danej grupy asortymentowej. Reklamy z landing page na kategorię są tańsze, kiedy jakość stron jest lepsza. Co można zrobić, aby ograniczyć koszt kliknięcia w reklamę, a jednocześnie budować naturalny ruch organiczny? Jak powinien wyglądać opis kategorii w sklepie internetowym i jak tworzyć opisy kategorii?

Podstawowe wytyczne to między innymi objętość. Warto postawić na długość tekstu, która będzie podobna do długości treści na stronach konkurencji, która znajduje się wysoko w Google. Dla przykładu jeśli konkurencja na pozycjach TOP1-3, czyli od pierwszej do trzeciej pozycji zaraz za reklamami płatnymi, na tą samą frazę kluczową posiada podstronę z treścią na 2000 znaków, powinniśmy stworzyć tekst na 2500 i więcej. Im dłuższy tekst tym lepiej, jednak w ślad powinna pójść wysoka wartość merytoryczna.

Jakość ma znaczenie – unikalne opisy kategorii

Unikalność opisów kategorii to podstawowa kwestia, która powinna przyświecać nam podczas tworzenia treści. Przebudowując własne opisy kategorii, bądź też tworząc nowe zupełnie od podstaw należy także pamiętac o wysokiej jakości treści. Jeśli tekst jest większej objętości od tekstu konkurencji, nie musimy pisać na siłę. Jeśli z kolei jest krótszy, powinniśmy sprawdzić, jak ten problem rozwiązuje konkurencja. Na pewno można napisać i kilka tysięcy znaków, konkretnego opisu kategorii!

Content marketing w sklepach internetowych

Content marketing czyli marketing treści to pierwszy i bardzo poważny krok w stronę poprawienia widoczności sklepu internetowego. Postaw na sprawdzone rozwiązania i profesjonalizm. Jeśli potrzebujesz pomocy, sprawdź naszą ofertę.